ONUN ADIYLA..SEVDİĞİNE SELAMLA..

Ellerim küçük,kollarım güçsüz..Yıldızlar uzak,yüzleri parlak..Gönlüme düşen kadarı içimi ışıtan kadarı yazıya dökülsün..Yıldızlar da aldığı ışığı yansıtır ya,yıldızlardan aldığı bir ışık olursa yansıtsın kalem..

22 Ağustos 2010 Pazar

Çocukluktan Yıldızlaşanlar-Ali

Efendimizin yanında çocuk olmak..Her dönemi güzel de çocuk olmak başka,çocuklardan başlayalım,gönlümüz huzur dolsun.Sadece çocuk olsunlar burada,büyüyüşlerini görelim sonradan sonraya..
Ali
Talib in babasının oğlu.Peygamberin amcasının oğlu.Baba yarısının,kendisine sahip çıkanın küçük oğlu.Vefalı Efendimiz,biliyor amcasının durumu kötü,Ali ye ben bakayım diyor.Hatice yle Muhammed'in huzur dolu evine geliyor o küçücük bedeni ve kocaman kalbi,orada büyüyor.Şahit Ali,Efendimize..Her haline,kainata ayet ve rahmet olan her haline şahit..O yüzden şehadet eden ilk çocuk O,risaletine de..İlk müslüman çocuk o..
Düşünüyor Ali,düşünmeyi biliyor,gecelerini kullanmayı ve izlemeyi,izi takip etmeyi,evi biliyor sonra,hep o evin içinde kalıyor ehli beyt oluyor o yüzden..Ayrılamıyor,ayırmıyor Rabbi..
O gün..
Adım adım peşinden gittiği,babasından sonra babası olan,Efendimiz namaz kılıyor,yanında,kadınların en nasiplisi Hatice,beraberler,eğiliyorlar,kalkıyorlar,secdeye gidiyorlar,putlara hiç yaklaşmamış bu insanlar ne yapıyorlar?Gözleri açık Ali nin,nefesi taze..
Ne yapıyorsunuz siz?
Bu namazdır diyor ve islamı anlatıyor amcasının oğlu,ağzından birer inci saçılır gibi..
Ben babama sorayım,diyor Ali,ona göre karar vereyim..
Peki diyor Allah resulu.Gece uykuya dalamıyor,9 yaşında daha düşünüyor,düşünüyor ve kararını veriyor.Bir olan Allah a ve senin onun resulu olduğuna inandım,diyor.
Babana sordun mu?
Allah beni yaratırken babama sordumu ki!Bağlı ama bağımlı değildi,hep özgür oldu ruhu hep cesur..
Sonra Efendimize akrabalarını uyar denilince,tüm aile efradına mucizevi bir yemek verecek,aranızdan bana yardım edecek kim var deyince,akrabalarının arasında küçük gövdesi,ve ince sesiyle üç defa,
Ben varım!diyecekti ve hep orada var olmaya devam edecekti.Ne güzel çocuktu,Ali..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder